Paulīna Hulko (Pauliina Hulkko, Somija)
Laikmetīgas izrādes dramaturģiskie izteiksmes līdzekļi un metodes // Dramaturgical means and methods of/for contemporary performance

Šajā darbnīcā lekciju, vingrinājumu un refleksijas formātos tiks pētītas dramaturģijas ķermeniskās, materiālās un lingvistiskās iespējas. Dr. Paulīna Hulko ir režisore un dramaturģe, kura nodarbojas ar māksliniecieko pētniecību un ir teātra mākslas profesore Tamperes Universitātē. Viņa nodarbojas ar materiālo teātri, kuru rada no dažādiem materiāliem, valodām un izteiksmes veidiem. Viņas pētnieciskās intereses ietver dramaturģiju un kompozīciju, kā arī jautājumus par ētiku un performantu, vienmēr ietverot arī muzikalitātes aspektu.

Tīna Sirja (Tiina Syrjä, Somija)
Lai tavu balsi dzird! // Let  your voice be heard!

Šajā meistardarbnīcā studenti apgūs vienkāršus, bet efektīvus vingrinājumus, lai uzlabotu balss rezonansi un raidīšanu. Studenti arī iemācīsies vienkāršu metodi, kā parūpēties un atsildīt balsi.

Tīna Sirja ir ieguvusi doktora grādu mākslās (teātra un drāmas specialitātē), un viņa strādā par balss un runas lektori Tamperes Universitātes Teātra mākslas studiju programmā. Papildus tam viņa ir logopēde, jogas instruktore un Aleksandra tehnikas skolotāja. Viņa ir arī Playback teātra* praktizētāja, viņa darbojas kā aktrise un diriģente Playback Theatre Vox. Tīna Sirja ir skatuves runas docētāja vairāk kā 30 gadus, un ir vadījusi seminārus un lekcijas vairākās valstīs.

*Playback teātris ir improvizācijas teātra veids, kur aktieri dara to, ko skatītāji viņiem liek darīt – izspēlē viņu dzīves notikumus, situācijas, attiecības. 

Killi Rosna (Külli Roosna, Igaunija), Kennets Flaks (Kenneth Flak, Norvēģija)
Atsaucīgais ķermenis // Responsive Body Workshop

Meistarklase iesākas ar vieglu un vispārīgu iesildīšanos, kas pāraug sarežģītākās kustību kombinācijās. Pēc tam studentiem tiks parādīti un piedāvāti dažādi ceļi, kā veidot horeogrāfisko materiālu vienatnē vai kopā ar partneri.

Killi Rosna un Kennets Flaks ir horeogrāfi, dejotāji un digitālie mākslinieki, kas sadarbojas jau kopš 2008. gada, un aktīvi darbojas starptautiskā vidē. Neatkarīgi no tā, vai viņi veido savu horeogrāfiju vai sadarbojas ar citiem, mākslinieku darbs ir saistīts ar ķermeņa naratīviem un tehnoloģijām. Viņi ir pētījuši plašu tēmu loku, tostarp ekoloģiju, mitoloģiju, totalitārismu un interneta kultūru. Viņu darba kodols ir cilvēka pieredze savstarpēji saistītās realitātēs, ko viņi bieži pētīta caur dejojošā ķermeņa iespējām un ierobežojumiem, pastāvīgā dialogā ar digitālajām tehnoloģijām.

Jūakims Berjenstrole (Joachim Bergenstråhle, Zviedrija)
Radošo metožu izmantojums scenārija attīstīšanā // Artistic screenplay development method

Filmas scenārija naratīva veidošana tiek pakārtota dažādiem pieņemtiem likumiem un noteikumiem, tajā maz tiek pievērsta uzmanība iespējām, ko piedāvā audiovizuālā māksla. Gaismas, ēnas, krāsu, kustību, kompozīcijas, ritma, zīmju, skaņas, mūzikas daudzveidīgās iespējas tiek atstātas novārtā, lai gan tieši ar to palīdzību būtu iespējams radīt jaunas zināšanas un pieredzes skatītājiem ārpus scenārija loģiskās struktūras. Meistarklasē studenti varēs iepazīties un praktizēt radošo metožu izmantojumu  scenārija izstrādē, kas akcentē kinematogrāfiskās iezīmes, filmu veidošanas pamatus. J. Berjenstroles izvēlētā metode sastāv no divām fāzēm: pasaules veidošanas (Worldbuilding) un audiovizuālās stāstniecības (Audiovisual Telling), un šajā meistarklasē pastiprināta uzmanība tiks pievērsta pirmajai. 

Jūakims Berjenstrole ir Dalarnas Universitātes (Zviedrija) docētājs. Vairākus gadus darbojies kā režisors, producents un scenārists kino, teātrī, televīzijā, radio un video spēļu izstrādē. 

Meistarklašu programma paredzēta tikai Latvijas Kultūras akadēmijas studentiem